lunedì 7 maggio 2012

Two new type of dolls! – Due nuovi tipi di bambole!

Ok..............I do not speak English, only a little, but I have decided to try writing in English (I do not know for how long....we will see!) too on my blog with the help of google translator too, it is really a big help! I know that my English is terrible even with the google translator but never mind!

I have created two new type of dolls! I hope you like them!
The first two dolls are  handmade with fabric, polyester stuffing, polymer clay and pipe cleaners for the arms and wool or cotton thread for crochet for the hairs. The face is painted with genesis paint.

The last two dolls are handmade with air dry clay “Das”, fabric and wood for the arms and legs. The face is painted with coloured pencils and for the hairs I have used the rice paper. The first type of doll is a little more high that the other.

The dolls in fabric and polymer clay are high inches 12 about inch and the dolls with the arms and legs in wood are high about inches 10 3/4. Her height may vary slightly from doll to doll.

It was fun to make these dolls, in particular the doll with the arms and legs in wood. It was a new experience to use various tools for the wood and also the dremel to make holes. I have a really old Dremel that it was of my dad but it works very well!

Now these four dolls are for sale on my Etsy Shop.

********************

Ho creato due nuovi tipi di bambole! Spero vi piacciano!
Le prime due bambole sono state create con stoffa, imbottitura di poliestere, pasta sintetica e scovolini per le braccia, per i capelli ho usato lana o cotone di quello per fare l'uncinetto. Il viso invece è stato dipinto con i colori Genesis.

Le due ultime due bambole sono state create con la pasta Das che asciuga all'aria per la testa, il viso è stato poi dipinto con matite colorate. Per le braccia e le gambe ho usato dei bastoncini di legno, mentre per i capelli ho usato la carta di riso.

La bambola in stoffa e pasta sintetica è alta circa cm. 30,5 mentre quella in Das è alta circa cm. 27,5. La loro altezza può variare leggermente da bambola a bambola.

Devo dire che mi sono divertita molto a creare queste bambole, in particolar modo fare la bambola con le braccia e le gambe in legno. E' stata una nuova esperienza avere a che fare con attrezzi di vario genere per il legno e soprattutto con il Dremel per fare i buchi. Ho un vecchio Dremel che era di mio padre ma devo dire che funziona ancora perfettamente!

Queste bambole le potete trovare nel mio negozio Etsy.












4 commenti:

Rhissanna ha detto...

I admire you for writing some of your blog in English. Your English is very good and your dolls are very lovely!

Cerchio Fatato ha detto...

Thank you!!!

*Marti* ha detto...

Sei bravissima!! Complimenti!!
Anch'io ho un blog, se ti va di passare mi farebbe piacere.
http://ilmioangoloalchemico.blogspot.it/

Cerchio Fatato ha detto...

Grazie Marti! Bellissimo il tuo blog, mi sono appena iscritta!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...